Ser zmądrzały

Znacie ten przysmak?
Może jest on odrobinę kontrowersyjny bo to nic innego jak zgliwiały, "brzydko pachnący" ser, ale jest to przysmak nieodłącznie kojarzący mi się z domem rodzinnym. Moja mama robi najlepszy ser zmądrzały !
Wczoraj przygotowałam go będąc w pracy, zajadaliśmy się z mężem. Był przepyszny i bardzo szybko zniknął. :)
Koniecznie wypróbujcie !!!:)

Ser zmądrzały

Składniki:
ser wiejski ok 20 dkg
2 jaja
koper
łyżeczka masła
cebula
sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania
Należy zaopatrzyć się w tzw. ser od baby, nie da się zrobić tego dania z sera ze sklepu, wyprodukowanego w sterylnych warunkach. Należy go pokruszyć do miseczki, odrobinę posolić i odstawić na kilka dni w ciepłe miejsce. Gdy zaczyna się ‘ciągnąć’ (i strasznie śmierdzieć), możemy zabrać się za smażenie.
Na maśle podsmażamy cebulkę. Do zeszklonej cebuli dodajemy ser i chwilę smażymy. Wybijamy jajka , dodajemy odrobinę soli , smażymy jeszcze przez chwilę, posypujemy koperkiem. Doprawiamy do smaku. Najlepiej smakuje na ciepło prosto z patelni z dobrym pieczywem.


Smacznego :)

Komentarze

  1. Sr zgliwiały robiło się czasami w moim rodzinnym domu.
    Pamiętam ten smak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam :-) jem średnio raz w miesiącu.( czasami rzadziej):-) Jeden z moich ulubionych przysmaków :-)

      Usuń
  2. W takim razie następny zrobię zmądrzały :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wprawdzie z domu rodzinnego nie znam, ale w domu rodzinnym męża jak krowa była to i ser był, a jak ser był to i smażony (tak nazywano taki ser w męża rejonach :)). Kiedyś miałam ser"od baby" ;) i przypomniałam sobie o serze smażonym, którego wtedy tylko z opowieści teściowej ("pyszny") i męża ("obrzydlistwo" ;) ) znałam...zrobiłam spróbowałam i w tej kwestii zdecydowanie jest mi bliżej do teściowej ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty