Truskawki pod chmurką :)

Dzisiaj znowu truskawki. Tym razem w nieco łatwiejszej i szybszej formie. Delikatny deser , niezbyt słodki a przede wszystkim prosty w wykonaniu.

Tym razem piekłam razem z Kotletem . Może mój placek nie jest taki okazały, ale jak na pierwszy raz -chyba nie jest tak źle. :)


Składniki

kruche ciasto:
  • 300 g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
wierzch:
  • 2 budynie
  • 750ml litra mleka
  • ok. 500 g owoców (dowolne)

Przygotowanie


Krok 1.
Najpierw przygotowuję kruche ciasto, mąkę odmierzam, dodaję do tego cukier puder, cukier z wanilią i proszek a także masło. Siekam masło drobno a potem dodaję jajka i zagniatam. 1/3 część ciast chowam do zamrażarki.
 \
Krok 2.
Resztą ciasta wylepiam foremkę.
Krok 3.
Przygotowuję budyń (2 budynie na 750ml  mleka).
Krok 4.
Budyń wylewam na ciasto, na to kładę owoce.
Krok 5.
Lekko zmrożone ciasto ścieram na tarce na wierch. To wszystko wstawiam do nagrzanego do 180°C piekarnika i piekę 50 minut.

Posypuję cukrem pudrem a przed podaniem robię kleksik z bitej śmietany  (ubić smietane 30% z cukrem pudrem).


Smacznego :)

Komentarze

  1. mniam! uwielbiam wszelkie ciasta z truskawkami, w ogóle z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, uwielbiam wszystko co zwiazane z truskawkami ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Torcik wygląda bardzo apetycznie- uwielbiam piec i gotowac więc na pewno prędzej czy później wypróbuję:)
    A wracając do komentarza- legginsy w paski są fenomenalne i na każdym wyglądają genialnie, osobiście na początku nie byłam przekonana, ale gdy je pierwszy raz ubrałam wiedziałam, że są "moje":)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow wygląda obłędnie apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mhmm.. pyszności, zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo dziękuję bardzo za ten komplement, miło mi to słyszeć, bo ja mam do niej mnóstwo 'ale' ... :) ale staram się uczyć żyć bez kompleksów! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam,mniam,mniam! chyba upiekę takie ciasto :)
    zapraszam do wzajemnej obserwacji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. prosto i smacznie-tak, o to chodzi;)
    Mniam, wygląda tak delikatnie i puszyście.. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam truskawki pod każdą postacią:) Od razu poproszę kawałeczek tej chmurki:D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty