Ciasteczka bananowo-orzechowe bez glutenu.

Witam serdecznie wszystkich w to zimowo-wiosenne sobotnie popołudnie.
Za oknem pada deszcz i rozpuszcza resztki śniegu na ogrodzie. Dzieci smutne bo nici ze spaceru. Może jutro znajdziemy jakiś lepszy sposób na spędzenie dnia. 
Pogoda nastraja do sięgnięcia po dobra książkę, do czego zachęcam również moja córcie, co prawda dopiero składa litery ale każda forma ćwiczeń czytania jest dobra. 
Jeśli mogę Wam coś polecić, na pewno warto zwrócić uwagę na takie książki jak :

- " Dziecko wspomnień"  Steena Holmes;

- "Gdzieś tam w szczęśliwym miejscu". Anna McPartlin.

Obie te książki pochlonely mnie bez reszty i ciężko było mi rozstać się z ich bohaterami. 
Recenzje są dostępne na necie . Ja również polecam. :-)

A w wolnym czasie, kiedy to dzieci koniecznie potrzebują czegoś słodkiego zachęcam do zrobienia ciasteczek bananowo- orzechowych , które nie zawierają w sobie mąki, masła i jajek. 
Koniecznie wyprobujcie. !::)


Ciasteczka bananowo-orzechowe
1 szkl orzechów włoskich,
1 szkl mieszanki siemienia, słonecznika i płatków owsianych,
1/2 szkl płatków jaglanych
2-3 dojrzałe banany.

Orzechy i mieszankę ziaren mielimy i mieszamy z rozgniecionymi bananami. Dodajemy płatki jaglane. Formujemy kuleczki. Odstawiamy na 30 min do lodówki. Po czym przekładamy na formę do pieczenia i przygniatamy widelcem tworząc ciasteczka. Pieczemy w zależności od grubości ciastek ok 20-30 minut w temp 170 C. 
Studzimy na kratce. 
Uwaga ! Niebezpiecznie szybko znikają w połączeniu z zimnym mlekiem. :-)


S
M
A
C
Z
N
E
G
O
:-)

Komentarze

  1. O książce S.Holmes słyszałam, ale jeszcze jej nie czytałam. Ciasteczka pełne ziarenek i orzechów muszą być pyszne. Pozdrawiam. Dorota
    http://czaspasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kilku słowach ciężko opowiedzieć o jej treści, ale jest to książka o miłości, tesknocie , niezwykle piękna i poruszająca. Jedna z nielicznych ksiazek przy których szczerze płakałam.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo smacznie wyglądają Twoje ciacha :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty