Warzywne leczo drobiowe

Pogoda fatalna. Deszcz, wiatr i przeszywające zimno nie zachęcają do jesiennych spacerów. Ciężko wychylić nos spod kołdry, zawieźć dziecko do przedszkola, wyjść po mleko do sklepu...
W takie dni jak ten, warto zjeść pożywny i rozgrzewający obiad. Gwarantuję Wam,  że moje leczo takie właśnie jest. Potrzebujemy jedynie mięsa z rosołu, kilku warzyw i szczypty chęci :)
Polecam :)


Składniki:
2 ćwiartki z kurczaka
2 cebule
ok 20 pieczarek
1 większa czerwona papryka
2 małe żółte papryki
2 łyżki słodkiej mielonej papryki
mrożonka marchewka z groszkiem (pół woreczka)
pół puszki kukurydzy
1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
250 ml bulionu drobiowego
250 ml passaty (sosu pomidorowego)
2 łyżki śmietany 12%
sól morska
pieprz
masło klarowane do smażenia


Wykonanie:
Ja najpierw przygotowałam sobie bulion. ( a dokładnie użyłam rosołu z poprzedniego dnia gotowanego na ćwiartkach). 
Cebulę pokroiłam w pół krążki,pieczarki w paseczki i razem podgotowałam. Przełożyłam do garnka a na patelni podsmażyłam dosyć mocno kurczaka z papryką. Po usmażeniu wrzucamy do reszty do garnka. Dodajemy resztę składników , wszystko zalewamy bulionem i passatą. Mieszamy, stawiamy na gaz i gotujemy jeszcze jakieś 20-25 minut. Pod sam koniec ja dodałam śmietanę. Jeśli trzeba to można jeszcze doprawić solą i pieprzem. 
Smacznego :))

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty