Zapiekanka z tortellini i mięsem mielonym

Ostatnio jestem w fazie rozmrażania zamrażarki a raczej pozbywania się zapasów, tak aby zrobić miejsce dla nowych :) Ku memu zdziwieniu miałam jeszcze domowe tortellini ze szpinakiem, które tylko czekamy na swoją kolej. Poszperałam, pomyślałam i zrobiłam - pyszną zapiekankę z mięskiem mielonym, pomidorami z puszki, tortellini, serem mozzarella. Palce lizać. Polecam !


Inspiracja przepisem Berniki 

Składniki:
-500 g mięsa mielonego
-tortellini ze szpinakiem i ricotta
-puszka krojonych pomidorów w puszce
-2 ząbki czosnku
-duża cebula
-2 kulki sera mozzarella 
-2 łyżeczki oregano suszone
-kilka listków świeżej bazylii
-świeżo zmielony czarny pieprz
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki


Pierożki jeśli są mrożone gotujemy w osolonej wodzie przez 3 minuty, jeśli świeże ugotowane to wystarczy je podgotować tylko minute.
Cebule i czosnek drobno posiekać. Na patelni rozgrzać olej, smażymy mięso z cebulą i czosnkiem do zrumienienia.
Następnie dodajemy pomidory, oregano, posiekane listki bazylii. Całość doprawiamy do smaku solą, pieprzem, ziołami, ostra papryka. Gotujemy chwile aż sos osiągnie odpowiedni smak i gęstość.
Do naczynia na dno wykładamy tortellini, zalewamy wszystko sosem mięsnym na wierzchu układamy plastry sera mozzarella.
Wstawiamy do nagrzanego do 180 st piekarnika i pieczemy przez ok 30 minut aż ser się stopi i lekko zrumieni.

Komentarze

  1. Jak się pięknie odmienił Twój blog! Bardzo korzystnie.
    Uwielbiam wszelkie zapiekanki, podobną popełniłam , podaję link http://www.smakowekubki.com/2013/07/zapiekanka-z-pierozkow-tortellini.html
    Ale Twoją zapisuję i zrobię, bo bardzo ciekawe składniki połączyłaś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiała być rewelacyjna. Prezentuje się świetnie, ale i dobór składników bardzo zachęcający:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty